Mano Gargždai

Po kelionės į Ispaniją daupariškius šildo neišdildomi įspūdžiai

Įvertinkite šį įrašą
(4 balsai)
Dalyvių nuotrauka. Dalyvių nuotrauka.

Rugsėjo 9–18 d. šešiolika 14-18 metų paauglių ir du suaugusieji iš Dauparų išvyko į Ispaniją pakviesti vietinių pagal ERASMUS+ mainų programą pasisvečiuoti Lietuvoje.

ERASMUS+ mainų programa – kas tai? Tai Europos Sąjungos švietimo, ugdymo, jaunimo ir sporto programa. ERASMUS+ tikslas – gerinti įgūdžius ir galimybes įsidarbinti, modernizuoti švietimo, mokymo ir jaunimo sričių veiklą. Programa skatina mokymąsi, lavinimąsi, darbo praktiką, savanorystę užsienyje, taip pat jaunimo švietimo ir lavinimo sričių darbuotojus, kurie moko arba mokosi užsienyje, mainų programas, bendradarbiavimą ir kompetencijos siekimą aukštojo mokslo srityje ir jaunimo sektoriuose visame pasaulyje ir t.t.

Iš pradžių abejoję kelionės nauda ir aktualumu vaikai grįžo kupini įspūdžių, patirties ir su pilnu žinių bagažu. Dabar jie sės patys rašyti plano, ką veiks kitais metais, ispanams atvykus į Dauparus.

„Kelionė į Ispaniją buvo įspūdinga. Susiradau daug naujų draugų ir bendraminčių, pamačiau dar neregėtų miestų ir patobulinau savo anglų kalbos gebėjimus. Man patiko kiekvieną vakarą ten vykstančios „fiestos“, jų unikalumas. Taip pat patiko, kad buvome sutikti labai šiltai, visi buvo draugiški. Ar buvo verta ten vykti? Taip“, – savo įspūdžiais pasidalinoRokas Vaitkus.

Džiugių prisiminimų parsivežė ir Eglė Butikytė.

„Įspūdinga mūsų  kelionė prasidėjo ankstyvą rudenį, rugsėjo 9 d. Visi labai nekantravo pamatyti Ispaniją ir ispanus, su kuriais buvome visą laiką. Atskridus į oro uostą, mus pasitiko du ispanai ir viena vokietė. Ėjome į autobusą ir toliau vykome į Numancia De La Sagra miestelį, kur mus pasitiko kiti projekto dalyviai. Visi bendravome, buvo linksma ir gera. Buvome apgyvendinti šeimose, pamatėme vietinę buitį. Vieną dieną vyko ekskursijos po miestelį, kitą – surengta sporto diena. Dar vykome į Toledo miestą ir į Madridą.  Antrąjį vakarą po atvykimo mums reikėjo suorganizuoti lietuviškų patiekalų vakarą. Vieni darė mišraines, kiti – žemaičių blynus, grietinaičius“, – pasakojo E.Butikytė.

Ji pridūrė, kad taip pat visi apsilankė pas miestelio merą, dalyvavo nuotraukų konkurse, kūrė filmukus savo sugalvota tema: „Turėjome 2 dienas filmuko sukūrimui, tad buvo nesunku. Vienas vakaras buvo skirtas šokiams. Mes parodėme Dauparų šokį, jiems jis taip patiko, kad net išmoko per kelias dienas. Mums labiausiai patiko zombių naktis – tokia miestelyje organizuojama kiekvienais metais. Greta ir Mindaugas buvo gydytojai, o mes – žmonės, kuriuos gaudė zombiai, iš anksto meistriškai nugrimuoti. Labai daug ką sugavo, tik stipriausieji liko.Mes labai norime padėkoti Dauparų mamyčių klubui, kad užmezgė ryšius tarp Ispanijos jaunimo ir mūsų“.

Gabija Varnelytė antrino, kad apsilankymas Ispanijoje padarė didelį įspūdį.

„Ten labai draugiški ir šilti žmonės, kurie visada šypsosi! Taip pat didelį įspūdį paliko Ispanijos sostinė Madridas, kuris išsiskiria savo skulptūromis ir statiniais. Viskas buvo tiesiog nuostabu!“ – džiugių emocijų neslėpė keliauninkė.

Linas Taroza irgi gyrė didelę kelionės naudą, džiaugėsi, kad pavyko susipažinti su nemaža grupe žmonių, pasisemti idėjų, pagilinti anglų kalbos žinias.

Kelionės sėkme neabejojo ir Stasys Mockus: „Mainų programa Ispanija-Dauparai buvo labai sėkminga. Man tai buvo pirma mainų programa, bet tokius atsiliepimus girdėjau iš ispanų pusės, kurie turėjo ne vieną mainų programą. Niekada nebuvo taip, kad nuobodžiautume, – visą laiką turėjome veiklos ir tai man labai patiko. Susibendrauti su ispanų jaunimu buvo lengva ir, laikui bėgant, tapome gerais draugais. Turbūt vienintelis minusas, kad dauguma iš mūsų nemėgo jūros gerybių, kurių ne vieną kartą pasiūlyta. Turėjome ir išvykų į Madridą ir Toledą, buvo laiko ir papramogauti, ir padirbėti, todėl grįžome į Lietuvą liūdnais veidais, bet guodžia tai, kad jie atvažiuos pas mus 2016 m. vasarą“.

„Mainų programa man patiko, nes susiradau naujų draugų, geriau pramokau anglų kalbą, susipažinau su ispaniškomis tradicijomis, valgiau ispanišką maistą ir pamačiau, kaip atrodo ši šalis. Manau, ten verta nuvykti, nes yra labai šilta, daug gražių vietų, geri ir mandagūs žmonės. Jei bus galimybė, tikrai dar kartą apsilankysiu“ – žadėjo Justas Petrauskas.

Viena iš kelionės vadovų – Greta Užpurvytė – pasakojo, kad kelionė į Ispaniją buvo labai naudinga ne tik ten vykusiems vaikams, bet ir vadovams.

„Mano manymu, tai puiki proga atskleisti savo asmenybę ir patobulinti anglų kalbos žinias. Vaikams tai buvo nuostabi kelionė, nes ne vienam iš jų tai – ne tik kelionė į Ispaniją, bet ir pirmas skrydis, pirmas susitikimas su užsieniečiais, pirmas šokis, pirma kelionė. Man, kaip vienai iš vadovų, ši kelionė taip pat buvo iššūkis. Važiuoti į kitą šalį su 16 vaikų – didelė atsakomybė ir išbandymas sau. Vadovo vaidmuo – labai subtilus, turi būti atsakingas ir susikaupęs, bet tuo pačiu ir draugas kiekvienam iš dalyvių. Jie pasitiki tavimi, tiki tavo žiniomis ir jėgomis, todėl nėra laiko dvejoti ar pasakyti ne. Visada turi būti pasiruošęs padėti ir turėti atsakymus į bet kurį klausimą“, – įsitikinusi G.Užpurvytė.

Pasak jos, kelionė buvo puiki galimybė Dauparų vaikams atskleisti save, susirasti naujų draugų, sutvirtinti ryšius su esamais draugais ir pagilinti anglų kalbos žinias.

„Džiaugiuosi ir didžiuojuosi kiekvienu iš jų. Dauparai turi tikrai protingą ir atsakingą jaunąją kartą. Į kelionę vykau su Mindaugu Srėbaliumi. Tai jaunatviškas ir energingas vyras, su kuriuo kartu vedėme šešiolikos vaikų komandą į gražią ir įsimintiną kelionę. Įspūdžiai iš kelionės – tik teigiami ir patys geriausi, paskatinčiau kiekvieną pasinaudoti tokia galimybe ir vykti į mainų programas. Tariame ačiū Gretai Srėbalienei ir Astai Budrienei už atvertus kelius į nepamirštamą kelionę“, – dėkojo G.Užpurvytė.

Dalyvių nuotraukos:

Palikite komentarą

Portalo draugai

Radijogama  muziejus     logo-sc    logobanga150

Reklamos

Dabar svetainėje 276 svečiai (-ių) ir narių nėra

Visos teisės saugomos 2020 m. VŠĮ "Mano Gargždai", Žemaitės g. 6, 96121 Gargždai, ĮK 302987419,