Mano Gargždai

Modeliuotojų komanda vos per žingsnį liko nuo prizinės vietos

Įvertinkite šį įrašą
(2 balsai)
Dalyvių nuotr. Dalyvių nuotr.

Vasario 12–13 dienomis Čekijoje, Brno mieste, vyko kartoninių modelių konkursas „Papirove Kralovstvi 2016“. Į jį išvykome ir mes, Gargždų vaikų ir jaunimo laisvalaikio centro stendinio modeliavimo būrelio modeliuotojai. Su mumis keliavo ir „Vaivorykštės“ gimnazijos technologijų mokytojas Evaldas bei kolega iš Panevėžio Donatas.

Kadangi šiame konkurse vyksta ir komandinė įskaita, pasimokę iš praėjusių metų patirties, nusprendėme, kad Lietuvos modeliuotojai dalyvaus kaip viena komanda, kurią simboliškai pavadinome „LT - United“. Ir šįkart, lyginant su praėjusių metų 11-18 pozicijomis, likome per žingsnį nuo prizinės vietos – užėmėme 4-ąją.

Kaip įprasta, mūsų išvykos į konkursus neapsieina be ko nors naujo aplankymo. Taip buvo ir šįkart. Pirmas objektas buvo dar Lenkijoje – Čenstakavos Jasna Goros Dievo motinos Bazilika. Nuostabus architektūrinis-skulptūrinis-sakralinis kompleksas. Jo lobynas paliko neišdildomą įspūdį. Pats kompleksas taip pat nuostabus. Turėjome galimybę palyginti originalą su „GPM“ išleistu kartoniniu modeliu. Lyginimo rezultatas – originalo naudai.

Kitas objektas, kurį taip pat norėjome pamatyti Lenkijoje, – Porambkos šventosios Mergelės Marijos gimimo bažnytėlė. Šioje vietovėje lankėmės jau trečią (kai kas ir ketvirtą) kartą, bet šio mažo stebuklo taip ir nepavykdavo pamatyti. Šįkart pasisekė. Beje, šios bažnytėlės maketą išleido „Orlik“ leidykla ir palyginimas šįkart buvo toks, kad maketas – vos ne identiškas originalui. O pastebėti skirtumai aiškiai davė suprasti, kad jie atsiradę vėliau, jau po leidinio išleidimo.

Čekijoje, pakeliui į konkursą, aplankėme dar du kartoniniams modeliuotojams privalomus objektus, kurių maketus yra išleidusi „Betexa“ leidykla: Slavkov – Austerlico pilį ir Taikos kapą – Austerlico mūšio, dar vadinamo Trijų valdovų mūšio lauką.

Pačiame Brno jau tradicija tampa, apsigyvenus viešbutyje, pavakarieniausi „Riterio karčemoje“ ir pavaikščioti po senamiestį. Kaip ir pernai, pabuvojome bažnyčių požemiuose esančiuose kaulininkuose (viename iš jų), užlipome į Šv. Petro ir Šv. Povilo Katedros bokštų apžvalgos aikštelę bei apsilankėme jos relikvijoriuje. Šiemet patekome ir į Špilberko pilies vidų. Pati pilis stebina savo funkcionalumu, bet grožio nedaug – tikras fortifikacinės architektūros šedevras. Bet vaizdai į miestą iš jos – nuostabūs. Nepraleidome progos apsilankyti gyvame Technikos ir mokslo muziejuje. Šis muziejus stebina tuo, kad čia eksponatai (bent jau didžioji jų dalis) nėra užrakinti spintose ir vitrinose, bet galima juos pačiupinėti, pamatyti, kaip veikia, o eksperimentariumas yra tiesiog rojus moksleiviams ir vaikams. Čia jie gali išbandyti daugybę fizikos ir kitų mokslų tiesų savo kailiu tam pritaikytuose trenažieriuose arba modeliuose. Taip pat galima nusifotografuoti žymaus motolenktynininko rolėje ant žiedinių lenktynių „britvos“ arba užlipus ant nugalėtojų pakylos.

O dabar apie pasiekimus. Šis konkursas, lyginant su praėjusiais metais, buvo mažesnis ir dalyvių, ir modelių skaičiumi. Iš mūsiškių prizines vietas užėmė GVJLC modeliuotojai Brigita Ronkytė (I vieta jaunesniųjų moksleivių Aviacijos ir kosmonautikos modelių kategorijoje ir II vieta mažosios architektūros maketų klasėje) ir Ignas Sungaila (I vieta jaunesniųjų moksleivių didžiosios kelių technikos kategorijoje). Tarp suaugusiųjų III vietą laimėjo eksmoksleivietis Vilmantas Norkus (suaugusių modeliuotojų laivų modelių klasėje) ir Donatas Skiauteris (suaugusių modeliuotojų aviacijos ir kosmonautikos kategorijoje). Kadangi taškus į komandinę įskaitą šiame konkurse „neša“ 1-6 vietos, tai verta paminėti ir jas: 4 vietas užėmė du mano, Prano Sungailos, modeliai (tankas PT - 91 „Twardy“ ir Trnavos Rotušės bokštas), Tauro Kuprio (GVJLC moksleivis, Helio švyturys), Aivaro Žutauto (GVJLC moksleivis, tankas Pz. Kpfw. V „Panther“) modeliai. 5 liko mano povandeninis laivas „U - VIIc/44“, 6 vietą užėmė mano lėktuvo DH - 82A „Tiger Moth“, Justo Kasparavičiaus (GVJLC moksleivis, Chencinų pilis) ir Mato Dauginčio (GVJLC moksleivis, Mongolfje oro balionas) modeliai.

Dalyvių nuotraukos (daugiau ČIA):

Palikite komentarą

Portalo draugai

Radijogama  muziejus     logo-sc    logobanga150

Reklamos

Dabar svetainėje 670 svečiai (-ių) ir narių nėra

Visos teisės saugomos 2020 m. VŠĮ "Mano Gargždai", Žemaitės g. 6, 96121 Gargždai, ĮK 302987419,