Mano Gargždai



Artėjant Rugsėjo 1-ajai pasirūpinkite ne tik kuprine: gydytoja pasakė, koks vitaminas ypač svarbus

Įvertinkite šį įrašą
(0 balsai)
Asociatyvi Pixabay.com nuotr. Asociatyvi Pixabay.com nuotr.

Vaikams mokslo metų pradžia – naujas etapas, kai jie vėl susitinka su draugais, grįžta iš vasaros į įprastą kasdienį ritmą. Vasaros pabaigoje tėvai rūpinasi, kuo užpildyti vaikų kuprinę, tačiau ne mažiau reikšminga pagalvoti ir apie vaikų sveikatą, gydytoja paaiškino, kuo skirtingo amžiaus vaikams svarbus vadinamasis saulės vitaminas.

 

Nors šiltuoju sezonu daugybė žmonių yra įsitikinę, kad vitamino D gauna pakankamai būdami lauke, tačiau neretai vienos saulės negana. Šis riebaluose tirpus vitaminas padeda palaikyti normalią imuninės sistemos veiklą, dantų, kaulų ir raumenų būklę, todėl yra svarbus ne tik suaugusiems, bet ir vaikams nuo pat kūdikystės.

Dažnai būtent vitaminas D yra pirmasis, kurį rekomenduojama vartoti pirmaisiais gyvenimo mėnesiais. „Gerovės klinikos“ vaikų gydytoja Ignė Kairienė, socialiniame tinkle „Instagram“ žinoma Vaikučių gydytojos vardu, paaiškina, kad šis vitaminas yra svarbus, nes reguliuoja kalcio ir fosforo apykaitą, gerina jų rezorbciją žarnyne ir palaiko normalią kaulų mineralizaciją bei raumenų funkciją. „Kūdikiams vitaminas D reikalingas normaliam augimui bei vystymuisi. Trūkstant vitamino D, kūdikiai gali susirgti rachitu – sutrikusia medžiagų apykaitos (ypač kalcio ir fosforo) liga, kuriai būdingos kaulų deformacijos ir minkštėjimai, raumenų tonuso pokyčiai, vėlyvas dantų dygimas, irzlumas, dirglumas, vėluojanti psichomotorinė raida“, – simptomus vardija gydytoja. Kūdikiams rekomenduojama duoti vitamino D lašiukų, kurie yra patogiai dozuojami pipete.

Tiesa, svarbu atkreipti dėmesį, kad vitaminas D yra svarbus įvairiais gyvenimo tarpsniais, todėl naudinga pasirūpinti, kad jo netrūktų ir vyresniems vaikams. Pavyzdžiui, kaip pastebi gydytoja, paauglystėje, kuomet prasideda labai aktyvus augimas, vitamino D poreikis yra ypač padidėjęs.

„Paaugliams vitaminas D atlieka tokias pačias funkcijas kaip ir mažesniems vaikams – padeda palaikyti kaulų ir raumenų funkciją, o tai itin svarbu siekiant palaikyti teisingą kūno laikyseną, raumenų ištvermę ir jėgą“, – paaiškina gydytoja.

Be to, vitaminas D turi įtakos ir kitiems organams bei jų sistemoms: imuninei, centrinei nervų, endokrininei, kardiovaskulinei, gali padėti palaikyti organizmo homeostazę, išlaikyti odos vientisumą. Tiesa, kaip pastebi gydytoja, svarbu kritiškai vertinti rekomendacijas perskaitytas internete ir verčiau konsultuotis su gydytojais ar vaistininkais, nes kai kurių teigiamų efektų patvirtinimui dar trūksta mokslinių įrodymų.

Paaugliams vitaminas D yra svarbus, siekiant teigiamai veikti susikaupimą, sumažinti nervingumą, išvengti odos problemų, kurios paauglystėje yra itin aktualios.

Tinkamas laikas naujiems įpročiams

Prieš prasidedant mokslo metams svarbu pasirūpinti, kad vaikams netrūktų vitamino D, ir visai nesvarbu, ar tai darželinukai, ar vyresni vaikai. Kaip paaiškina vaikų ligų gydytoja I. Kairienė, taip yra pirmiausia todėl, kad vaikai grįžta į kolektyvą, uždarą erdvę, kurioje palankesnės sąlygos plisti infekciniams sukėlėjams. „Yra duomenų, kad vitaminas D gali sumažinti riziką sirgti viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis. Taip pat svarbu, kad nuo pat mokslo metų pradžios vaikai būtų energingi, aktyvūs bei stiprūs, galintys puikiai pradėti naują etapą“, – sėkmingų metų vaikams ir jų tėvams linki gydytoja.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad vitamino D trūkumą išduodančių pirminių simptomų vaikai gali nejusti ir tik vėliau susidurti su silpnumu, kaulų ar raumenų skausmu, padidėjusiu prakaitavimu, lūžinėjančiais ar slenkančiais plaukais, pradėti dažniau sirgti viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, taip pat gali paūmėti odos problemos.

Vis dėlto labai svarbu ne tik pasirūpinti, kad organizmui netrūktų vitamino D, bet ir tai daryti tinkamai. Pasak prekės ženklo „Oilesen D3“ atstovų, vitaminas D yra tirpus aliejuje, todėl ištirpintas kokybiškuose, sveikatai palankiuose aliejuose, pavyzdžiui, pirmojo spaudimo alyvuogių, juodųjų ikrų ar kanapių aliejuje šis vitaminas geriau pasisavinamas organizme.

Taip pat vartojant vitaminą D svarbu nepersistengti ir neperžengti pagal vaiko amžių gydytojo paskirtos profilaktinės ar gydomosios vitamino D dozės.

Gydytoja I. Kairienė sako, kad visuomet naudinga atlikti kraujo tyrimus, kurie gali parodyti vitamino D koncentraciją ir padėti tiksliau įvertinti, kokia vitamino D dozė reikalinga. Vitamino D perteklinis vartojimas gali nulemti hiperkalcemiją – per didelį kalcio kiekį kraujyje, kuris vėliau nusėda vidaus organuose ir gali sutrikdyti jų funkciją.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad vitaminai ir maisto papildai neatstoja sveikos ir subalansuotos mitybos, todėl rekomenduojama valgyti įvairų maistą, būti fiziškai aktyviems, reguliariai leisti laiką gryname ore.

Palikite komentarą

Portalo draugai

 

    Radijogama  muziejus     logo-sc    logobanga150  

Reklamos

Dabar svetainėje 356 svečiai (-ių) ir narių nėra

Visos teisės saugomos 2020 m. VŠĮ "Mano Gargždai", Žemaitės g. 6, 96121 Gargždai, ĮK 302987419,