Mano Gargždai

Girininkų gyventojai keliavo po Zarasų rajoną

Įvertinkite šį įrašą
(2 balsai)
Girininkų kaimo bendruomenės nuotr. Girininkų kaimo bendruomenės nuotr.

Liepos 20–21 d. Girininkų kaimo bendruomenė autobusu keliavo po Zarasų rajoną. Neišdildomus prisiminimus paliko tiek Zarasų krašto gamta, tiek bendruomeninė veikla, tiek sutikti garbūs žmonės, tokie kaip Vytautas Čypas, Vida Žilinskienė.

Pirmasis sustojimas buvo prie Sartų ežero. Įspūdinga panorama tarsi iš paukščio skrydžio atsivėrė įlipus į Sartų ežero apžvalgos bokštą, kurio aukštis – 33 metrai.
    Dusetose aplankėme Kultūros centrą-dailės galeriją, skulptūrų parką, bažnyčią, prie Sartų ežero pakrančių esančias erdves. Iš Dusetų vykome į Antalieptę. Ten susipažinome su įgyvendintais projektais ir ateityje planuojama bendruomenių (kurių yra net trys) veikla.
    Iš ten važiavome į Vajasiškio bendruomenės „Senolių kaimą", kur maloniai pasitiko bendruomenės pirmininkė. Tai autentiškas, lietuvių liaudies papročius išlaikęs kaimas, kuriame įvairaus amžiaus žmonių grupėms vykdoma kultūrinė-pažintinė-edukacinė programa „XIX amžiaus kaimas". Tokią edukacinę programą išbandėme ir mes. Neįtikėtina, kaip tokios mažos bendruomenės kolektyvas, siužetinė programa gali sužavėti kiekvieną. Ten pat praleidome ir naktį. Kai kas pirmą kartą miegojo ant šiaudais prikimšto čiužinio ir pagalvės, valgė iš autentiškų molinių dubenėlių, naudojo medinius šaukštus, šakutes ir peilius.
    Kitą dieną lankėmės Salako Gražutės regioniniame parke, V. Žilinskienės „Jūrų muziejuje", tašytų akmenų aukščiausioje Lietuvoje (72 m) Švč. Mergelės Marijos Sopulingosios bažnyčioje. Paskui vykome į Zarasus, kur mus priėmė ir pasveikino atvykusius pats savivaldybės meras N. Gusevas ir Zarasų savivaldybės vietos veiklos grupės pirmininkas Arvydas Veikšra. A. Veikšra aprodė Zarasų miestą, pristatė vietos veiklos grupės Zarasų bendruomenių projektus, gražiąsias miesto erdves, šiuolaikišką biblioteką, apžvalgos ratą.
    Įdomų pašnekesį turėjome su Šlyninkos bendruomenės pirmininke ir Vandens malūno šeimininke. Šlyninkos vandens malūnas – tai jau tris šimtmečius menantis unikalus technikos paveldo statinys su išlikusia autentiška įranga. Malūne tikrai yra ką nuveikti. Galima pamatyti grūdų malimo procesą, įsigyti grūdų bei miltų. Malūno pastate galima išvysti įvairių būtinų įrenginių: valcus, kruopinę, akmenines girnas, senovinį maišų kėlimo ratą. Galima paskanauti tradicinio paveldo kepamų blynų su spirgučiais. Bendruomenės pirmininkė akcentavo, kaip rūpintis ir skatinti meno, verslų plitimą, įtraukti šia veikla užsiimančius gyventojus į bendruomenės veiklą, propaguoti jų darbus ir kaupti gerąją patirtį.
    Kelionė buvo ne tik prasminga bendruomenine veikla, bet ir dvasinga. Pabuvome Švč. Mergelės Marijos Apsireiškimo vietoje prie Ilgio ežero, Mergelių Mergelės garbei skirtos koplyčios. Čia gera pabūti, pasimelsti, pamąstyti rimtyje, pasinerti į savo slapčiausias mintis.
    Į tokias vietas norisi sugrįžti vėl ir vėl.

Girininkų kaimo bendruomenės nuotraukos:

Palikite komentarą

Portalo draugai

Radijogama  muziejus     logo-sc    logobanga150

Reklamos

Dabar svetainėje 379 svečiai (-ių) ir narių nėra

Visos teisės saugomos 2020 m. VŠĮ "Mano Gargždai", Žemaitės g. 6, 96121 Gargždai, ĮK 302987419,